Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
August 12, 2009
Image Size
431 KB
Resolution
540×1568
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
13,874
Favourites
549 (who?)
Comments
65
Downloads
264
×
Zoro Tutorial by SybLaTortue Zoro Tutorial by SybLaTortue
I got the weirdest request ever in my inbox yesterday, and normally I don't do those requests that pop up out of nowhere, but this one was so random that I couldn't resist doing it~

So they asked for "a tutorial for learning to draw a Zoro. Especially with that bandana from the film 10."

Now why ask ME for a tutorial, I have no idea, especially since my style is absolutely not consistant at all and Zoro always look a bit different everytime I draw him XD;

I don't think that tutorial will be useful to anyone except maybe dear requester (kinda hope it won't be; you should all draw Zoro in your own style) so I pretty much did that tutorial for the hell of it.
Add a Comment:
 
:icontinyblue:
tinyblue Featured By Owner Feb 10, 2014  Hobbyist Digital Artist
...I love you for making this. I have been struggling with Zoro for so long >< I'm just now getting into drawing people anyway, but this definitely helps!! <3  
Reply
:iconsilver-rayn123:
silver-rayn123 Featured By Owner Dec 18, 2013  Hobbyist General Artist
actually zoro's regular bandanna is dark green not black
Reply
:iconkakashi95fan:
Kakashi95fan Featured By Owner May 16, 2013  Hobbyist General Artist
Great tutorial! :D:D:D
Reply
:iconbrin-chan:
Brin-Chan Featured By Owner Feb 23, 2013  Student General Artist
This is awesome, you are so funny
Reply
:iconcalligrem:
Calligrem Featured By Owner Jan 17, 2013  Hobbyist General Artist
This is great! Thanx, this will probably help get a bit better in drawing him.... I kind suck now and when I saw this I was like "Phew! Bless the lord-.-"
Maybe you can do more tutorials for other characters, like Sanji?:)
Reply
:iconsyblatortue:
SybLaTortue Featured By Owner Jan 17, 2013  Hobbyist Digital Artist
did one already X3 they're not really meant to help you draw though? but cool if you like 'em~
Reply
:iconhattoririma:
HattoriRima Featured By Owner Dec 28, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yeah !
Reply
:iconcatrinafromdeath:
CatrinaFromDeath Featured By Owner Oct 5, 2012  Student Traditional Artist
Thanks for the tutorial!
Reply
:iconglomoon:
glomoon Featured By Owner Apr 2, 2012
Can you do a tutorial on his hair??? And now i finally can draw a zoro look alike ;D
Reply
:iconsallysamson:
SallySamson Featured By Owner Mar 8, 2012  Hobbyist General Artist
Thanks!!!<3<3
Its a really big help. Thanks! :D
Reply
:iconkatieshmatie:
katieshmatie Featured By Owner Feb 16, 2012  Student Artist
Your commentary is brilliant (in the Sanji tutorial too).
Reply
:iconzoro-swordsman:
zoro-swordsman Featured By Owner Feb 3, 2012
this is quite helpful since i can't draw Zoro (or people for that matter) to save my life~
Reply
:iconikiryo-maki:
ikiryo-Maki Featured By Owner Aug 26, 2011
the eyebrows win all... must be attempted!
Reply
:icondennalilly:
dennalilly Featured By Owner Aug 6, 2011
OMG XD I LOLed so hard when I read your far left paragraph xD *because it is so very sexy* lol so so so true.
Reply
:iconyugiohmagicandwizard:
is it me or dose the bandanna that zoro wears in movie 10 look like it has come from mihawk's shirt/coat thingy ??
Reply
:iconblader3000:
Blader3000 Featured By Owner Jun 29, 2011
Very helpful because even though I want to draw Zoro it just doesn't work out!
Reply
:iconfuxefuxe:
fuxefuxe Featured By Owner Mar 31, 2011
Funny. And instructive too. Is perfect ^_^
Reply
:iconleo967846:
leo967846 Featured By Owner Jan 1, 2011
Do one for all of the crew members. Or I'll do it. lol These are good though.
Reply
:iconmaiitaka:
MaiiTaka Featured By Owner Sep 14, 2010
love this tut
love zoro
love one piece
love manga
<3
Reply
:iconsantoryuustyle:
SantoryuuStyle Featured By Owner Jun 13, 2010
XD That's so funny! XD And maybe it even helps him or her XD The funny phrases were worth doing it XD. Goes to my favs!
Reply
:iconninja-chic:
Ninja-Chic Featured By Owner May 26, 2010  Hobbyist General Artist
this will help me so much!!! D:
Reply
:iconpyridene:
Pyridene Featured By Owner Mar 29, 2010  Hobbyist
Great tutorial! Now I wanna go and try to draw Zoro...
Reply
:iconhana-fairy:
hana-fairy Featured By Owner Oct 27, 2009
thanks for the tutorial. I used it for my first time drawing zoro :)
Reply
:iconiryann:
Iryann Featured By Owner Oct 14, 2009  Student General Artist
Yosh! I will totally use this in the furture ^^
Reply
:iconhanshee:
hanshee Featured By Owner Oct 9, 2009  Hobbyist Digital Artist
teehee, gaydana. and everyone should draw zoro shirtless.

EVERYONE.
Reply
:iconsakurasyanide:
SakuraSyanide Featured By Owner Sep 29, 2009
The tip about the eyes helped me a lot so thanks for that!! ^_^ :tighthug:
Reply
:iconjunipermoon:
JuniperMoon Featured By Owner Sep 28, 2009  Hobbyist Artisan Crafter
YOur tutorials are so amusing...I love the scratched out comments.


HMMMM....can someone horrible at drawing like me really learn by practicing this??

I'm going to give it a try at some point.
Reply
:iconcharliemccarthey:
CharlieMcCarthey Featured By Owner Aug 23, 2009  Student Digital Artist
Y'know what I just noticed? That bandanna sort of looks like one of Sanji's shirts from the Eneru Arc-thingy. :hmm: Or maybe I'm just being special??
Reply
:iconsupermario228:
supermario228 Featured By Owner Aug 15, 2009
hey that's just sooo awesome!
Reply
:iconzzzansku95zzz:
zzzAnsku95zzz Featured By Owner Aug 15, 2009   Traditional Artist
Yup, that scar is so very sexy indeed 8D And I just love your style of drawing zoro ^^ That pic's awesome and Zoro looks sooooooooo hot with that bandana =P
Reply
:iconraetelgnis:
RaetElgnis Featured By Owner Aug 14, 2009
oh, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you, thank you!!!
i needed it so much :floating:
Reply
:icontigris-lilium:
Tigris-Lilium Featured By Owner Aug 13, 2009
I'd totally use this tutorial. Because I can't draw Zoro worth my life. Because his head pisses me off. XD
Reply
:iconkamikura:
Kamikura Featured By Owner Aug 13, 2009
If it's any consolation, I think you draw an awesome Zoro! :)
Reply
:iconc-conztantine:
C-Conztantine Featured By Owner Aug 12, 2009
Really good, I reallyneeded this 8D! I always fail then I draw zoro D: * favs *
Reply
:iconmusicahiro:
Musicahiro Featured By Owner Aug 12, 2009  Student Digital Artist
I know how you feel, but I can't ever draw Zoro on my tablet correctly XD
Reply
:iconseto-sama-no-nakama:
Seto-sama-no-Nakama Featured By Owner Aug 12, 2009
Hmm, I think you should have gone into a bit more detail on how to draw his hair. Back when I was first learning to draw Zoro, I kept making his hair too close to his head and bristly-looking. Like...a marimo. -_-;;

So, his hair isn't as obvious to draw as one may think. I've seen a surprising amount of people make his hair fairly bushy. Makes him look like a different person.
Reply
:iconsyblatortue:
SybLaTortue Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Digital Artist
But I didn't want to go into details ^_^; I think people can and should find their own way to draw 'short marimo hair', how I draw it isn't necessarly the best way~

This tutorial was never meant to be serious, I'm actually really surprised that some said it was helpful O_o;;;
Reply
:iconklomp123:
klomp123 Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Digital Artist
Faved for entertainment value. :D
Reply
:iconkaname-nakajima:
Kaname-Nakajima Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist General Artist
this should help me emencly XD i reeeealy suck at drawing zoro T^T i beleave that its because of the short hair, im not used to drawing dudes with short hair (as strange as that may sound ^^; )

you have probably been asked this fifty times already but are you going to make a sanji one? it would bw much apreciated XD
Reply
:iconsyblatortue:
SybLaTortue Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Digital Artist
Not like this tutorial show how to draw short hair... <_<;

You're actually only the third person to ask for Sanji version. That's still three more than I expected ._.;; Soooo I'll think about it XD;
Reply
:iconkaname-nakajima:
Kaname-Nakajima Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist General Artist
thue but its gonna help me actualy look like zoro ^^;

XD i'll be looking forward to it ^^ mabey he wont look like a chick when i draw him now T^T
Reply
:iconalexwindmillxxviii:
AlexWindmillXXVIII Featured By Owner Aug 12, 2009
this is helpful IM still a beginner at drawing zoro
Reply
:icongardengirl59:
GardenGirl59 Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Digital Artist
How freaky! Just today I was thinking "I wish i could actually draw zoro properly" and BAM! Tutorial for the win :D
Reply
:iconmegusagara:
megusagara Featured By Owner Aug 12, 2009
jajaja really weird request, but the tutorial is good xD i like your's zoros fanarts!
Reply
:iconkibani:
Kibani Featured By Owner Aug 12, 2009
yay for a hilarious tutorial and even more inspiration for drawing zoro :D (especially without a shirt :XD: )
Reply
:iconlizzy23:
Lizzy23 Featured By Owner Aug 12, 2009  Professional General Artist
brilliant. best damn tutorial I've ever come across on here. :D it should improve my Zoros ten fold!
Reply
:iconsyblatortue:
SybLaTortue Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Digital Artist
Thank you so much! (also for the watch btw <3)

But but but the Zoros I saw in your gallery are already pretty good! You don't need a tutorial like that! XD;
Reply
:iconkisshu-neko:
Kisshu-Neko Featured By Owner Aug 12, 2009  Hobbyist Artisan Crafter
It's a cool tutorial, I always tought that Zoro was hard to draw, so this will help me out :XD:
Reply
:iconkikikittykat:
kikikittykat Featured By Owner Aug 12, 2009  Student Digital Artist
Haha, Yay! Helpful! And so cute!! XD (I dono why!! X3) Lol, You did this very well! (Don't worry, one line circles stink anyway, I can't do it either) :P I'll totally use this! thanks!


*Pokes at you violently* Hey, hey, hey, maybe you can do a Sanji Tutorial? I'm really bad at him :noes: )>

Thanks!! this seems so cute to meh! X3 ~kat :meow:
Reply
:iconelmo-kibafangirl11:
ELMO-kibafangirl11 Featured By Owner Aug 12, 2009
XD lol
i kinda want to draw zoro, but i'm crap at drawing people, and the only person i think i'll ever be able to draw (i dont actually know this, but...) will probably be luffy, because he's so simple XD
Reply
Add a Comment: